Geduld is een schone zaak

9 februari 2017 - Tengeru, Tanzania

Daar zijn we weer,

Vandaag een vette workshop gehad in onthaasten!!

Omdat we vandaag (donderdag 9-2) even een beetje klaar zijn met de traagheid van Tanzania, (het is nationale onthaastingsdag volgens ons) trakteren we ons al op donderdag op een middagje zwembad. We zouden vandaag weer met dokter Monica en het palliatieve team op huisbezoek gaan, na 1.5 uur wachten kwam  de dokter maar omdat haar dochter  ziek is, en de Nurse het vergeten was, hebben de patiënten pech gehad en gaan we niet op huisbezoek!

We vermaken ons verder prima hoor! In het ziekenhuis zijn we nu op meerdere afdelingen geweest. Eigenlijk wilden we een voorlichtingsprogramma ter preventie van HIV gaan uitvoeren (workshops) maar daar is het ziekenhuis nog helemaal niet klaar voor. Er moeten nog zoveel basale dingen veranderen!

Dinsdag mochten we een dag met de kinderarts meelopen. Veel mooie kindjes van 7 dagen oud gezien die met hun moeder op de eerste controle kwamen! We mochten de baby’s onderzoeken. Heel gaaf natuurlijk. Ze waren allemaal heel warm aangekleed, hadden een muts op en een dekentje om zich heen. En wij maar tempen! Veel baby`s zijn met een keizersnede geboren.

In het vrijwilligershuis woont Allan en zijn vrouw en pasgeboren dochtertje. Allan is onze contactpersoon waar we komend weekend ook mee op safari gaan.  Vandaag gaat Allan met een vriend praten die ook met HIV projecten werkt en dan kunnen we volgende week misschien met hem mee gaan. Zo hebben we wel heel veel afwisseling! Ook hebben we contact gehad met de social workers van de kliniek. Zij gaan volgende week op huisbezoek bij oa gezinnen met verstandelijk beperkte kinderen en willen ons graag meenemen. Bekend terrein dus. Ze begeleiden ook vrouwen die verkracht zijn of een miskraam hebben gehad. Heftig maar ook boeiend om er achter te komen hoe ze met deze problematiek omgaan. Maar wel weer afwachten.

Afgelopen zondag hebben we een mooie wandeling van ruim 10 km gemaakt naar een mooi meer. Het was 35 graden die dag dus complimenten aan onszelf!

Dinsdag zijn we met Allan naar de markt geweest om fruit en vlees te kopen. Wat een kleuren weer! Markten bezoeken behoort toch tot een van onze hobby’s. Mensen kijken!

Zoals ik al eerder schreef, gaan we komend weekend met Allan op safari. We gaan naar Lake Manyara en Tarangire National Park waar we zulen slapen in een tentenkamp. We gaan dus ons eerste wildlife spotten! Misschien zien we leeuwen die in bomen liggen en heel veel olifanten! Zin in!!

Na dit weekend zullen we het reisblog aanvullen met hopelijk mooie verhalen en foto’s van de safari!

Afsluiting met de bekendste slogan in Tanzania

HAKUNA MATATA

1. Miep:
    9 februari 2017
    Wat n geweldig ervaringen....wauw
  2. Marijke:
    9 februari 2017
    Jullie maken wel wat mee zeg........geweldig, wat een mooie ervaring.
    Veel plezier op safari xxx
  3. Reggy:
    9 februari 2017
    Geweldig, wat een mooie baby's, wat een variatie in jullie avontuur. Heel veel plezier op de safari en pas een beetje op met al dat wild rondom jullie heen. Succes, groetjes uit het koude kikkerlandje
  4. Arjen:
    9 februari 2017
    Staat je goed Mieke dat mooie bruine mopje, wat een beauty......
    Geniet er van!
  5. Plien:
    9 februari 2017
    M en M. Wat indrukwekkend om te lezen meisjes. Echt wat een mooie ervaring. Nu al....en wat komt er nog meer!!! Genieten op jullie safari. Goed oppassen op elkaar. Mieps prachtige foto met dat schattig knap babytje. X
  6. Peter:
    9 februari 2017
    Indy weet nog niet dat hij zn mooi bruin zusje heeft
  7. Ria:
    9 februari 2017
    Prachtige foto's en wat n avontuur!
    Lieve groetjes
  8. Marjon:
    9 februari 2017
    Super, wat een variatie en ervaringen!
    En dan dat mooie bruine zusje van Indy....Peet, zet de box maar vast in de huiskamer!
    Mieps en Moniek.....een hele mooie safari gewenst.
    Ben nu al benieuwd naar jullie foto's.
    Dikke knuffel uit Cuijk. xx
  9. Angelique:
    9 februari 2017
    Hallo dames, leuk om te lezen hoe jullie relativeren, veel plezier op safari en verder zet 'm op, toppers :)
  10. Anne:
    Mieps en Monkey!
    Wat een mooie ervaring :) Bedankt voor het delen! De foto's geven ook mooi de sfeer weer. Geniet van de safari!! Groetjes van mij aan de lolyfanten <3<3<3
    Jullie zijn toppers!! dikke kus
  11. Lot:
    10 februari 2017
    Oh wauw!! Geweldig wat een mooie baby's! Wat een verschillende ervaringen!
    Heel veel plezier dit weekend, dat wordt vast geweldig! Dikke kus
  12. Will:
    10 februari 2017
    Onthaasten ja goed hoor. Voel maar goed hoe dat is en hou het vast. Maakt het leven een stuk aangenamer. Geniet van jullie uitstapjes en wees voorzichtig.
    Will
  13. Paul:
    10 februari 2017
    Geweldig hoe jullie daar bezig zijn. Veel variatie en ook mijn favoriet wildlife.
    Hier in Krefeld lijkt het ook wel op onthaasten.
    Het gaat jullie goed, tot gauw, Paul
  14. Lidian:
    10 februari 2017
    M en M geweldig. Onthaasten vooral blijven doen!!! Ja en die foto's van die moppies. Terug naar basic en geniet van kleur en de mensen. Veel plezier. Groet uit Den Bosch.
  15. Anita:
    11 februari 2017
    wauw schattekes wat ziet het er mooi uit, en wat een geweldige foto's en verhalen, het is Belachelijk Werkelijk Belachelijk, maar ach het is jullie gegund!
  16. Rieky:
    12 februari 2017
    Waaauw wat een mooie ervaringen, geniet van elke sec..en pas op voor de wilde dieren ♡♡
  17. Francien:
    13 februari 2017
    Wat leuk om dit zo mee te maken!!! Ik wil ook zo graag.....
  18. Pasca:
    14 februari 2017
    Wat een geweldige ervaring joh! Prachtig. Super mooie foto's hoor. Ik geniet van jullie reisverslagen, heerlijk om te lezen en de foto's te bekijken!